ظرفیت مهم معادن نهاوند مغفول مانده است
ظرفیت مهم معادن نهاوند مغفول مانده است

به گزارش کانی مگ،به نقل از ایسنا، جعفر سلگی روز ۱۲ بهمن در مراسم دیدار مسئولین شهرستان نهاوند با امام جمعه این شهر، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون باوجود مشکلات زیادی که پیش رو داشته، دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و غیره به دست آورده است. وی افزود: هم‌چنین […]

به گزارش کانی مگ،به نقل از ایسنا، جعفر سلگی روز ۱۲ بهمن در مراسم دیدار مسئولین شهرستان نهاوند با امام جمعه این شهر، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تاکنون باوجود مشکلات زیادی که پیش رو داشته، دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و غیره به دست آورده است.

وی افزود: هم‌چنین طی این ۴۳ سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گذشته است کشور ما در همه عرصه‌ها به استقلال و خودکفایی رسیده و این ایام فرصت خوبی برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب و نظام است.

سلگی در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی ، صنعت اشاره کرد و بیان کرد: نهاوند در بخش معادن ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و معادن شهرستان در کشور و حتی در دنیا زبانزدد است.

وی اضافه کرد: با وجود این ظرفیت‌ مهم تاکنون آن‌طور که باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی شهرستان استفاده نشده و در بخش بهره‌برداری از معادن شهرستان در سطح ابتدایی قرار داریم.

سرپرست فرمانداری نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش صنعت پروژه‌های مهم فرآوری دولومیت، شمش منیزیم و صنایع آلیاژی فروسیلیس در دست اقدام قرار دارد که فاز اول پروژه فرآوری دولومیت با اشتغال‌زایی ۷۵ نفر در پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و کارهای مقدماتی پروژه شمش منیزیم و فروسیلیس نیز انجام شده است.

سلگی ادامه داد: در بخش کشاورزی اخیرا اقدامات خوبی انجام شده است و بزودی شاهد احداث دو گاوداری شش هزار رأسی و دو هزار رأسی در شهرستان خواهیم بود که با احداث این دو پروژه صنایع فرآوری لبنیات نیمه فعال و راکد شهرستان فعال خواهند شد و برای ایجاد اشتغال در شهرستان موثر است.

وی یادآوری کرد: در ایام مبارک دهه فجر ۵۳ پروژه با اعتباری بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و هم‌چنین ۵۵۰ برنامه مختلف برای اجرا در این ایام در شهرستان در نظر گرفته شده است.