از شروع سال تا امروز باید پنج هزار ماشین‌آلات معدنی وارد کشور می‌شد
از شروع سال تا امروز باید پنج هزار ماشین‌آلات معدنی وارد کشور می‌شد
نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به کمبود ماشین آلات معدنی در کشور به تسهیل شرایط واردات و تامین نیاز معادن تاکید کرد.

سیدسلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس یازدهم در خصوص کمبود ماشین‌آلات معدنی در کشور به خبرنگار کانی مگ، گفت: مجلس با همکاری دولت، مصوبه‌ای را در بودجه ۱۴۰۱ تصویب کرد که به واسطه آن، مسیر واردات ماشین‌آلات معدنی، فراهم شود.
وی افزود: از شروع سال تا امروز باید پنج هزار ماشین‌آلات معدنی وارد کشور می‌شد که متاسفانه به واقعیت نرسید و بیشتر انتقاد ما به وزارت صمت و شخص وزیر است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: خیلی از معادن حاضر در کشور به خاطر نبود ماشین‌آلات معدنی، در مسیر اکتشاف، استخراج و فرآوری، کارشان با چالش روبرو شده است. به هر تقدیر، امیدوارم که در شش ماهه دوم سال، شاهد واردات ماشین‌آلات معدنی به کشور باشیم تا کارها در این بخش سرعت بگیرد.
ذاکر اظهار داشت: برخی از معادن کشور، به خاطر یک‌سری مشکلات، در اسارت افرادی قرار گرفته که این موضوع هم، جای نگرانی دارد. از طرفی، اختلاف‌نظر مدیران حوزه معدنی با سازمان محیط زیست، سازمان منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، امکان ورود به این فعالان را نداده است.
وی در پاسخ به اینکه چرا نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن، کم‌رنگ است؟ گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن، شرکت‌های نوپایی هستند. رهبر معظم انقلاب هم بر استفاده از این ظرفیت، تاکید دارند و ان‌شاا… در آینده بیشتر از کارکرد این شرکت‌ها بشنویم. اگر شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه معدن، واقعی به کار بگیریم، هم اشتغال بهتر خواهد شد و هم فرآوری مواد معدنی صورت می‌گیرد و هم درآمد کشور افزایش پیدا می‌کند.