۴ نوع معدن به مزایده گذاشته می‌شوند
۴ نوع معدن به مزایده گذاشته می‌شوند
فاطمی امین گفت: معادن طلا، مس، آهن کروم و منیزیم هم اکنون شناسایی عمومی شده و در آینده نزدیک به مزایده گذاشته می‌شود.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک صنعتی خوسف و در دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان گفت: توازن سرمایه گذاری اولویت ما است و اعتبارات را باید در شهرک‌های صنعتی بهینه هزینه کنیم.

او افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های قابل قبولی برای شناسایی دارد و طلا، مس، آهن کروم و منیزیم از ظرفیت‌های معدنی این خطه زرخیز است.

فاطمی امین با بیان اینکه طلا، مس، آهن کروم و منیزیم در مرحله شناسایی عمومی است و به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد گفت: شهرستان خوسف بستر خوبی برای معدن و سرمایه گذاری در صنایع معدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در قانون معدن ۱۵ درصد از حقوق معدنی باید به استان‌ها اختصاص دهد و امسال برای نخستین بار در کشور با اولویت شهرستان حقوق دولتی تخصیص و توزیع می‌شود.

او تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد شهرستان داشته باشد و همراهی معدن داران را توصیه می‌کنیم.

فاطمی امین ادامه داد: حساب بانکی معدن داران در استان‌ها نیازمند همکاری بانک‌ها است تا نظام اعتبار سنجی بانک‌های شهرستان و استان افزایش یابد.

وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: زیر ساخت‌های شهرک صنعتی بدون بودجه دولتی است و از درآمد الباقی شهرک‌ها هزینه می‌شود و سرمایه گذار واقعی باید جذب شود تا توزیع اعتبارات منصفانه صورت گیرد و طبق برنامه زمان بندی انجام شود.