وزیر صمت دستور تامین ۲۵۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز صنایع فولاد کردستان را صادر کرد
وزیر صمت دستور تامین ۲۵۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز صنایع فولاد کردستان را صادر کرد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان دیدار استاندار کردستان و درخواست و پیگیری های این مقام ارشد استان، دستور تامین ارز به میزان ۲۵۰ میلیون دلار را برای صنایع فولاد کردستان صادر کرد.

به گزارش کانی مگ، روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: در پی دیدار و گفتگوی صمیمی استاندار کردستان با وزیر صمت که در راستای پیگیری مطالبات استان صورت گرفت، با توجه به پیگیری رفع مشکلات صنایع فولاد استان کردستان در شهرستان های قروه (ورق گرم فولادی) و شهرستان بیجار (آهن اسفنجی) در قالب زنجیره فولاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تامین ارز به میزان ۲۵۰ میلیون دلار برای ثبت سفارش ماشین آلات و واگذاری محدوده های آهنی به پهنه های بیجار و قروه به صنایع فولاد کردستان را صادر کرد.

بختیار خلیقی گفت: وزیر صمت همچنین در این دیدار، بر تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شهرک های صنعتی استان تاکید شد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه نهم مرداد ماه جاری، استاندار کردستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرایی شدن مطالبات استان در حوزه های مختلف دیدار کرد که طی آن تصمیماتی برای بهبود وضعیت حوزه های صنعتی و معدنی استان کردستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد و توسعه ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی در شهرستان های استان یکی از مسائلی بود که در این دیدار پیگیری شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: همچنین پیگیری و اجرای تبصره ۱۶ ماده ۱۴ قانون معادن و بند ط ماده ۳۷ برنامه ششم توسعه در خصوص برگشت ۱۵ درصد وصول حقوقات دولتی به استان کردستان یکی دیگر از موارد مطرح شده در این گفت و گو بوده است.

خلیقی ادامه داد: پیگیری تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان در خصوص پروانه های اکتشافی ابطالی، تقسیط حقوق دولتی به استان در موارد تمدید و انتقال پروانه، واگذاری محدوده معدنی به سرمایه گذاران واقعی در قالب مزایده بسته سرمایه گذاری و تعیین تکلیف پهنه اکتشافی کردستان از دیگر موارد قابل پیگیری در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در ضمن تامین ارز واحدهای تولیدی استان برای ثبت سفارش مواد اولیه در سال مهار تورم و رشد تولید از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان در دیدار با وزیر صمت بر آنان تاکید داشت.