واگذاری ۴۵ بسته سرمایه‌گذاری معدنی در ۲۲ استان کشور / ۲۷۰ محدوده معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود
واگذاری ۴۵ بسته سرمایه‌گذاری معدنی در ۲۲ استان کشور / ۲۷۰ محدوده معدنی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از واگذاری ۲۷۰ محدوده در قالب ۴۵ بسته سرمایه‌گذاری در ۲۲ استان کشور از طریق مزایده عمومی خبر داد.

خدایار کریم‌نژاد درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری توضیح داد: این بسته‌ها با هدف تشویق سرمایه‌گذاران به طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد واحد فرآوری تدوین شده و در اختیار اداره کل صمت استان‌ها قرار گرفته است.

وی در رابطه با زمان آغاز ثبت نام برای برگزاری این مزایده عنوان کرد: از روز شنبه ۲۶ آذر ماه متقاضیان می‌توانند به سازمان صمت استان‌ها و سامانه کاداستر مراجعه و در مزایده شرکت کنند.

مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: ۴۵ بسته سرمایه‌گذاری در این طرح، حاصل همکاری معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره کل صمت استان‌ها و طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بوده که به منظور واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی در اختیار دولت، در قالب بسته ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: این بسته‌ها در ۲۲ استان و شامل ۲۷۰ مجوز معدنی از جمله پروانه بهره‌برداری، گواهی کشف و محدوده‌های اکتشافی است.

کریم‌نژاد ادامه داد: هدف از واگذاری معادن مزایده‌ای در قالب بسته، شیوه‌ای جدید از واگذاری مجوزهای معدنی است که در این شیوه اهلیت و صلاحیت متقاضیان در اولویت قرار می‌گیرد چرا که نداشتن اهلیت و توانمندی فنی و مالی متقاضیان مهمترین عامل غیرفعال شدن معادن و محدوده‌ها بعد از واگذاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل اکتشافات، ایجاد واحد فرآوری و فعال کردن محدوده‌های غیرفعال از تعهدات برندگان مزایده است که این امر زمینه افزایش تولید و اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/