ظرفیت قابل توجه معادن رفسنجان و انار نادیده گرفته نشود
ظرفیت قابل توجه معادن رفسنجان و انار نادیده گرفته نشود

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار کانی مگ، گفت: منطقه ما ظرفیت قابل توجهی در حوزه معدن دارد، از این‌رو ضرورت دارد که راجع به دو مشکل اساسی معادن رفسنجان و انار این خطه معدنی کشور مواردی را متذکر شوم. وی در ادامه بیان کرد: استان کرمان […]

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار کانی مگ، گفت: منطقه ما ظرفیت قابل توجهی در حوزه معدن دارد، از این‌رو ضرورت دارد که راجع به دو مشکل اساسی معادن رفسنجان و انار این خطه معدنی کشور مواردی را متذکر شوم.

وی در ادامه بیان کرد: استان کرمان در جنوب شرق کشور قرار دارد و علی‌رغم اینکه استان دارای معادن باظرفیتی است، در تعمیر ماشین‌آلات معدنی مشکل دارد.

این نماینده استان کرمان افزود: زمانی که ماشین‌آلات معدنی ما به اشکال برمی‌خورند باید از استان‌هایی مثل مرکزی و آذربایجان، مهندسان و تعمیرکارانی به استان ما اعزام شوند تا بتوانند مشکل را رفع کنند و این به هیچ وجه اتفاق خوشایندی نیست، زیرا زمان را از دست می‌دهیم و اینکه این چالش می‌تواند در طول سال به کرات اتفاق بیفتد. همین موضوع فعالیت معادن رفسنجان و انار را با مشکل رو به رو کرده است.

جلالی با گله از معدن‌دارانی که پس از استخراج، معدن را رها می‌کنند، گفت: بستن معدن یک وظیفه مهم است که معدن‌داران باید نسبت به آن اهتمام بورزند. گاهی معدن‌داران در کار استخراج به قدری دور خود را شلوغ می‌کنند که ضایعات حاصل از آن، ظاهر بدی به منطقه می‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: رها کردن معدن پس از استخراج یکی از بدترین کارهاست که باعث نارضایتی مردم و فعالان محیط زیست شده است. معادن رفسنجان و انار در چنین وضعیتی قرار دارند.

وی اظهار داشت: در سیاست‌های جدید معدنی می‌باید فکر جدی برای بستن منطقی معادن صورت بگیرد. ادامه این روند، نگران‌کننده است و تاکید داریم اگر در این باره مشکل قانونی هست باید هرچه زودتر کمبود قانون برطرف شود، چون ایران، کشور معدنی است و نمی‌توان ظاهر مملکت را بی‌برنامه بهم زد.

نماینده مردم  در خانه ملت در رابطه با معادن رفسنجان و انار، خاطرنشان کرد: مدیرعامل هر معدنی باید نسبت به بستن معدن پس از پایان کار، برنامه و نقشه راه دهد. از این‌رو از وزیر صمت می‌خواهم این الزام را برای مدیران معدنی به وجود آورد که بیش از این شاهد نارضایتی در این بخش نباشیم.

مهمترین و به روزترین اخبار معدن و صنایع معدنی را در کانی مگ بخوانید.