نوآوری اکسیر کیمیاگری است
نوآوری اکسیر کیمیاگری است

به گزارش کانی مگ –محمدیاسر طیب‌نیا در آئین افتتاحیه رویداد رونمایی استراتژی و سیاست‌های نوآوری فولاد مبارکه با نام “مسیر زاینده” با اعلام این موضوع که آرزوی ساخت اکسیر کیمیا اکنون محقق شده، گفت که تبدیل کنسانتره سنگ آهن به ورق فولادی و سایر ابزارها همچون ابزارهای کوچک چند گرمی و چند میلیونی پزشکی نشان […]

به گزارش کانی مگ –محمدیاسر طیب‌نیا در آئین افتتاحیه رویداد رونمایی استراتژی و سیاست‌های نوآوری فولاد مبارکه با نام “مسیر زاینده” با اعلام این موضوع که آرزوی ساخت اکسیر کیمیا اکنون محقق شده، گفت که تبدیل کنسانتره سنگ آهن به ورق فولادی و سایر ابزارها همچون ابزارهای کوچک چند گرمی و چند میلیونی پزشکی نشان از تحقق کیمیاگری و رسیدن ارزش آهن به طلا دارد.

وی در ادامه گفت: ما به دنبال تحولی در نگاه خود هستیم. در حوزه توسعه کمی سال‌هاست تلاش می‌کنیم و امروز به ده میلیون تن تولید در کشور رسیدیم و این مهم محقق شده است. همچنین خود کفایی بالای ۹۰‌ درصد از دیگر دستاوردهای چند ساله فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه گفت: تداوم این روند نمی‌تواند تثبیت‌کننده روند رو به جلوی فولاد مبارکه باشد و کاهش ذخایر مواد اولیه، افزایش قیمت گاز در آینده، ظرفیت پایین حمل و نقل و سایر موارد از این دست نشان می‌دهد که نوآوری و تغییر رویه از الزامات ما در مبارکه است.

وی در ادامه عنوان کرد: ما امروزه کیفیت را جایگزین کمیت کردیم و به جای ظرفیت تولید، درآمدزایی را جز اهداف خود قرار داد‌ ایم. امروز تغییر نگاه ما اینگونه است که فولاد مبارکه را به شرکتی دانشی به عنوان شرکتی پیشرو بدل کنیم.

طیب نیا تفاوت ایران با سایر کشورهای پیشرفته علی‌رغم امکانات برابر و گاها بالاتر را نیروی انسانی، دانش و واحدهای تحقیق و توسعه به روز دانست و بر لزوم حرکت به سمت دانش و نیروی انسانی با دانش تاکید کرد.

وی بیان کرد: ما امروز باید به دنبال نگاه تحولی به جای تحول مدیران و … باشیم.

به عقیده طیب نیا و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری خصوصی‌سازی در کشور به درستی درک نشده است.

  • منبع خبر : https://kanimag.ir/