لزوم حرکت ایمیدرو از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن / عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان؛ یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا
لزوم حرکت ایمیدرو از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن / عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان؛ یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، گفت: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش می‌بایست با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرد.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایمیدرو، عباس علی‌آبادی که امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) سخن می گفت، افزود: همه دولت‌‎ها به‌دنبال توسعه از نوع توسعه پایدار هستند. برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پایدار بودن تولید هستیم و برای دستیابی به الگوی بومی تولید پایدار، به تولید ملی و شناخت مزیت‌های‌مان نسبت به سایر رقبای جهانی نیازداریم.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند افزایش تولید، منظورشان تولید پایدار است که باید بر پایه مزیت‌ها باشد.

وزیر صمت ادامه داد: امروزه باید برنامه‌ریزی لازم با همکاری بخش خصوصی صورت گیرد تا به‌سرعت از وضعیت فعلی خارج شویم، که یکی از پیش شرط‌های آن حرکت به سمت بهره‌وری و توسعه روابط بین‌الملل است تا تراز تجاری‌مان بهبود بخشیده شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو امروز باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، یادآور شد: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرده و نگاه جامعه را به این سمت سوق دهیم.

علی‌آبادی، «توسعه پهنه‌ها»، «پرهیز از خام فروشی و افزایش بهره‌وری»، «توسعه زنجیره‌های ارزش»، «تعهد به محیط زیست» و «اخلاق و حرکت در مدار اخلاق» را از موضوعات مهم پیش‌روی حوزه معادن و صنایع معدنی برشمرد و تاکید کرد: اجرایی شدن این موضوعات در دستورکار مدیران ایمیدرو قرار گیرد.

وزیر صمت گفت: مجمع جهانی اقتصاد سالانه مواردی را به عنوان چالش‌های جهانی اقتصاد معرفی می کند. عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خرمی شاد خاطرنشان کرد: مراسم تکریم به معنای خداحافظی نبوده و تنها جابه‌جایی در سازمان‌ها صورت می‌گیرد و از همه مدیران ارشد در سمت‌های جدید استفاده خواهد شد.

  • منبع خبر : ایمیدرو