یوروفر پیش‌بینی کاهش تقاضای فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ را بازبینی می‌کند
یوروفر پیش‌بینی کاهش تقاضای فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ را بازبینی می‌کند
اتحادیه فولاد اروپا، EUROFER، پیش‌بینی خود را برای کاهش تقاضا در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد از ۱ درصد قبلی کاهش داده است.

به گزارش کانی مگ، اتحادیه فولاد اروپا، EUROFER، پیش بینی خود را برای کاهش تقاضا در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد از ۱ درصد قبلی کاهش داده است.

این تجدیدنظر بر اساس داده هایی است که مصرف ظاهری فولاد در سه ماهه اول ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ روند نزولی ۱۱٫۷ درصدی با حجم ۳۴٫۵۰ میلیون تنی را نشان می دهد. در حالی که این اعداد و ارقام نشان دهنده بهبودی نسبت به کاهش ۱۹٫۳ درصدی مشاهده شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ است. البته که آخرین داده ها همچنان عملکرد ضعیف را در مقایسه با سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نشان می دهد. در نتیجه، مصرف ظاهری فولاد برای کل سال ۲۰۲۳ بیشتر کاهش یافته است.

تأثیر طولانی مدت چندین عامل نزولی به شدت بر مصرف ظاهری فولاد در سال ۲۰۲۲ تأثیر گذاشت. این عوامل شامل قیمت های بالای انرژی، اختلالات مربوط به جنگ و در نتیجه چشم انداز کند تقاضا بود.

این عوامل همچنان عدم اطمینان ایجاد می کند و چشم انداز بازار فولاد برای سال ۲۰۲۳ را تحت فشار قرار می دهد و منجر به رکود عمیق تر از حد انتظار ۳ درصدی می شود.

نیاز داخلی

تحویل های داخلی همان مسیر نزولی را دنبال کردند و در سه ماهه اول ۶٫۲ درصد کاهش یافتند که چهارمین افت درسه ماهه متوالی بود، اگرچه با سرعت کمتری نسبت به سه ماهه قبل به کاهش ادامه داده است.

واردات

با توجه به وخامت مستمر و سریع تقاضای فولاد، واردات به اتحادیه اروپا – از جمله محصولات نیمه تمام – نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش یافت. به طور کلی، کل واردات از کشورهای ثالث در سال ۲۰۲۲، ۶٫۷ درصد کاهش یافت. با این حال، شایان ذکر است که کاهش واردات در سه فصل گذشته اساساً منعکس کننده شرایط ضعیف تقاضا است.

اما سهم واردات از مصرف ظاهری از نظر تاریخی حتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۲ درصد بالا باقی مانده است.

با توجه به تقاضای بسیار ضعیف تر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، حجم واردات در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است، هرچند که همچنان نوساناتی را نشان می دهد.

صادرات

در سه ماهه اول ۲۰۲۳، کل صادرات فولاد اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث ۸ درصد کاهش یافت. صادرات محصولات فولادی تمام شده ۱۰درصد کاهش یافت و هر دو محصول تخت و بلند به ترتیب ۱۲و ۶ درصد کاهش یافتند. طی چهار ماه اول سال ۲۰۲۳، کل صادرات ۹ درصد و محصولات نهایی ۱۱درصد کاهش یافت.

  • منبع خبر : madannews.ir