از کشف منابع متنوع جدید معدنی تا سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار
از کشف منابع متنوع جدید معدنی تا سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار
ایمیدرو در راستای توسعه فعالیت های اکتشافی متمرکز بر "تامین خوراک صنایع معدنی و رشد تولید"؛ پنج استراتژی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایمیدرو، “کشف منابع معدنی متنوع جدید برای توسعه بخش معدن و افزایش سهم آن در تولید ناخالص ملی با اکتشاف در پهنه ها و همکاری با سازمان زمین شناسی” و ” فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تهیه مستندات اکتشافی مطابق با استانداردهای جهانی در سیستم GIS ” از جمله این استراتژی ها به شمار می رود.

همچنین “سرمایه گذاری اکتشافی در مناطق کم برخوردار و دارای پتانسیل معدنی برای هدایت منابع ، ایجاد توسعه، اشتغال زایی و تامین امنیت در آن مناطق” و “ایجاد اقتصاد چند محصولی و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار و تبدیل معدن به عنوان یکی از محورهای مهم اقتصاد کشور” از دیگر استراتژی های توسعه ای ایمیدرو در راستای اجرای برنامه های بخش اکتشاف است.

از سوی دیگر ” کشف فلزات استراتژیک و تامین خوراک مورد نیاز صنایع کشور” برنامه ریزی است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) در فهرست برنامه های اکشتافی خود قرار داده است.