افزایش ۷٫۸ درصدی تولید جهانی کنسانتره مس
افزایش ۷٫۸ درصدی تولید جهانی کنسانتره مس
تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی 5 ماهه 2023 میلادی، 7.8 درصد افزایش یافت.

به گزارش کانی مگ، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۱ میلیون و ۲۷۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۵ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۱۳ میلیون و ۳۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۲ میلیون و ۸۸۹ هزار تن)، حدود ۳٫۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۱٫۷ درصدی تولید معادن مس جهان
معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۹۲۰ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۸ میلیون و ۷۷۱ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱٫۷ درصدی تولید این معادن در جهان است.
از این میزان، ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۷۰ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۸۴۹ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۳۶۷ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴٫۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۱ میلیون و ۵۶۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ میلیون و ۶۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۵ درصدی است.

  • منبع خبر : imidro.gov.ir