پیام تسلیت وزیر صمت در مورد حادثه تلخ ریزش معدن رزمجاه غربی
پیام تسلیت وزیر صمت در مورد حادثه تلخ ریزش معدن رزمجاه غربی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی، درگذشت کارگران در حادثه ریزش معدن رزمجاه غربی روستای طزره را به خانواده‌های آنان و جامعه کارگری کشور تسلیت گفت.

به گزارش کانی مگ، در متن پیام تسلیت «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت حادثه تلخ ریزش معدن رزمجاه غربی روستای طزره آمده است: خبر وقوع حادثه ای ناگوار در معدن رزمجاه طرزه دامغان و درگذشت تعدادی از کارکنان خدوم آن معدن، اندوهی سنگین بر خانواده تولید و تجارت کشور به ویژه جامعه بزرگ معدن کاران تحمیل کرد.

اینجانب به نیابت از فعالان بخش های صنعتی، معدنی و تجاری و با تأثر و تألم فراوان این ضایعه تلخ را به حضور خانواده محترم آن عزیزان و همکاران ارجمندشان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای روح بلند آن عزیزان علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی و اجر جزیل مسئلت دارم‌. همچنین برای صدمه‌دیدگان این واقعه آرزوی شفای عاجل از درگاه خداوند متعال داشته و تمامی اراده و ظرفیت‌های دولت مردمی را در مسیر پیشگیری از تکرار حوادث مشابه بسیج خواهیم کرد.

به گزارش کانی مگ، شامگاه یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ نفر از کارگران در حال فعالیت در عمق ۷۰۰ متری معدن دچار سانحه شدند.

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان کارگران از تونل خارج شد.

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال ۱۳۴۹ آغاز به کار کرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ جهت تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.
ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون ۱۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه‌ فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا