برنامه ایمیدرو برای جذب سرمایه توسعه ۱۰ معدن تا پایان سال
برنامه ایمیدرو برای جذب سرمایه توسعه ۱۰ معدن تا پایان سال
مدیر معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام‌کرد: این سازمان در نظر دارد تا پایان ۱۴۰۲ برای توسعه ۱۰ معدن، سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کند.

به گزارش کانی مگ از ایمیدرو، «امید امامی» با بیان این مطلب اظهار داشت: این سازمان به همراه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تا پایان امسال، با برگزاری روال تشریفات قانونی، برای توسعه معادن سنگ آهن، زغال سنگ، سرب و روی و آهک مورد نظر، از بخش خصوصی سرمایه گذار جذب می کند.

وی افزود: طرح های توسعه معادن سنگ آهن شامل «معدن سنگ آهن شیطور»، «معدن سنگ آهن چاه گز»، «معدن سنگ آهن زاغیا» و «معدن آنومالی لکه سیاه استان یزد» و نیز طرح های توسعه معادن زغال سنگ مشتمل بر «معدن زغال‌سنگ کوچکعلی جنوبی طبس» و «معدن زغال‌سنگ کوه ورامی» است.

مدیر معادن ایمیدرو با اشاره به برنامه امسال این سازمان برای توسعه معادن دیگر با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: ایمیدرو برای توسعه «واحد کم عیار انگوران ۵ و ۷»، «استخراج و فروش در معدن کالامین مهدی‌آباد» و «راهبری گردشگری معدنی مجتمع سرب و روی انگوران»، از بخش خصوصی کمک می گیرد.

وی ادامه‌داد: همچنین «سرمایه گذاری احداث کارخانه آهک هیدراته انگوران»، برنامه دیگر ایمیدرو برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.