جشنواره‌ها باعث پیوند میان علم و صنعت می‌شوند
جشنواره‌ها باعث پیوند میان علم و صنعت می‌شوند

امیر خرمی شاد در گفتگوی اختصاصی با کانی مگ، در رابطه با اهمیت و جایگاه نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در معادن کشور، گفت: برگزاری رویدادهای علمی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان علم و صنعت باشند. از همین سو می‌توانیم معدن و صنایع معدنی کشور را […]

امیر خرمی شاد در گفتگوی اختصاصی با کانی مگ، در رابطه با اهمیت و جایگاه نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در معادن کشور، گفت: برگزاری رویدادهای علمی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها می‌توانند پل ارتباطی میان علم و صنعت باشند. از همین سو می‌توانیم معدن و صنایع معدنی کشور را به سمت فناوری‌های جدید و نوآوری‌ها سوق بدهیم.

خرمی شاد با اشاره به اینکه اهمیت و ضرورت ورود فناوری‌های نوین و حرکت به سمت دانش‌ بنیان کردن معادن از الزامات این بخش است، گفت: اگر معدن و صنایع معدنی کشور به سمت فناوری‌های جدید و نوآوری‌ها نرود و اگر نتوانیم مسائل روز دنیا را در این بخش جدی بگیریم، قطعاً در این زمینه عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جهان وارد موج صنعتی چهارم شده است، اظهار داشت: در زمان ظهور انقلاب صنعتی سوم با توجه به هشداری که آقای تافلر داد، موضوع عقب ماندگی کشورها از انقلاب‌های صنعتی مسله‌ای حیانی عنوان شد.کشور ما هم نباید در حال حاضر  از موج صنعتی چهارم عقب بماند. تمامی صنایع باید خود را به موج چهارم صنعت برسانند. در حال حاضر صدای پای انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد و این یک هشدار است که ما را ملزم می‌کند نسبت به تحولات صنعتی هوشیار باشیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها یکی از مقدمات وارد شدن بر موج صنعتی چهارم است و باعث ارتباط بیشتر علم و صنعت با دانشگاه‌ها می‌شود.پیوند علم با صنعت باعث ایجاد تکنولوژی‌های جدید و توسعه صنایع می‌شود.

خرمی شاد تصریح کرد: متأسفانه ما همیشه از این موضوع صدمه دیدیم که نسبت به تغییرات مهم صنعتی واکنش‌های به موقع نداشتیم. مؤسسه‌هایی مانند یونیدرو از مجموعه‌هایی موفقی هستند که می‌توانند باعث شوند علم و صنعت به دانشگاه‌ها نزدیک شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رویدادهای علمی، جشنواره‌های صنعتی به خصوص در حوزه معادن می‌تواند ارتباط بین فعالان دانشگاهی و صنعتگران را توسعه دهد. توسعه ارتباط این دو طیف باعث خلاقیت‌ها، رشد علم و فناوری، توسعه دانش، دانش بینان شدن فعالیت‌های صنعتی و … می‌شود.

گفتگو از عاطفه عبدالهی، عضو تحریریه کانی مگ