سفرا برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در معادن نقش آفرینی کنند
سفرا برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در معادن نقش آفرینی کنند

حسین نوش آبادی در گفتگوی اختصاصی با کانی مگ، با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی ایران، گفت: ایران سهم بالایی از معادن دنیا را در اختیار دارد و این برای کشورمان، می‌تواند امتیاز مناسبی باشد. از این رو در طول تاریخ کشور مان مورد طمع سایر کشورها بوده است. در شرایط کنونی دیپلماسی اقتصادی […]

حسین نوش آبادی در گفتگوی اختصاصی با کانی مگ، با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی ایران، گفت: ایران سهم بالایی از معادن دنیا را در اختیار دارد و این برای کشورمان، می‌تواند امتیاز مناسبی باشد. از این رو در طول تاریخ کشور مان مورد طمع سایر کشورها بوده است. در شرایط کنونی دیپلماسی اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارند. سفرا باید برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در معادن نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس، تاکید کرد: ایران از انرژی نفت و گاز سرآمد است و از منابع معدنی و زیر زمینی نیز برخوردار است. به نسبت جمعیت کشورمان بیشترین منامبع خدادادی  را در دل خود جای داده است. برای توسعه اقتصادی کشور باید از این منابع خدادادی بهترین بهره را برد.

وی با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تکنولوژی‌های معدنی، بیان کرد: مدیریت استخراج و استحصال این نوع محصولات معدنی و معادن زیر زمینی نیازمند جهش قابل توجه و حرکت مدیریتی است. ما می توانیم از این گونه سرمایه‌ها برای جایگزینی نفت استفاده کنیم. در کنار نفت می‌توانیم از این نوع محصولات خدادادی و طبیعی و بسیارگسترده در سطح کشور استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه کشوری بسیار خوش اقلیمی داریم، عنوان کرد: توانمندی ما بالا است باید بتوانیم مواد معدنی خود را در یک سطح قابل قبول به دنیا عرضه کنیم و بتوانیم درآمدهای ارز مناسبی داشته باشیم تا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

نوش آبادی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در معادن، بیان کرد: باید نمایندگان سیاسی  و سفرای ما در کشورها دیگر تلاش کنند تا دیپلماسی اقتصادی در رأس فعالیت‌های خارجی قرار گیرد. عزم جدی برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا را پیدا کنیم ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را معرفی کنیم. وقتی شناخت ایجاد شود ارتباطات خود به خود برقرار خواهد شد و سرمایه خارجی جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچند خام فروشی در حوزه معادن نسبت به گذشته کاهش یافته؛ اما همچنان انجام می‌گیرد، ادامه داد: با وجود اینکه تولید ثروت در زنجیره‌های پایین دست صنایع معدنی رخ می‌دهد، محصولات معدنی در ابتدای زنجیره به فروش می‌رسد اتفاقی که در حوزه فولاد و سنگ آهن رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تلاش می‌شود که در برنامه هفتم توسعه به حوزه معادن توجه ویژه شود.