ظرفیت استخراج مواد معدنی آذربایجان غربی حدود ۳.۶ میلیون تن افزایش یافت
ظرفیت استخراج مواد معدنی آذربایجان غربی حدود ۳.۶ میلیون تن افزایش یافت

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا،پریسا عابدپور، افزود: برای بهره برداری از این معادن که ذخیره قطعی آنها، ۲۲۷ میلیون تن است، به یک هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال می‌رسد.ظرفیت استخراج مواد معدنی آذربایجان غربی حدود ۳.۶ میلیون تن افزایش یافت. وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحدهای معدنی برای ۶۵۷ نفر به […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا،پریسا عابدپور، افزود: برای بهره برداری از این معادن که ذخیره قطعی آنها، ۲۲۷ میلیون تن است، به یک هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال می‌رسد.ظرفیت استخراج مواد معدنی آذربایجان غربی حدود ۳.۶ میلیون تن افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحدهای معدنی برای ۶۵۷ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این مدت برای ۳۲ محدوده معدنی جدید پروانه اکتشاف صادر و ۱۵ فقره گواهی کشف نیز با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۱ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۵۰۷ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه ۱۷ میلیون و ۵۵۳ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون تن انواع مواد معدنی با اشتغال زایی مستقیم برای ۵ هزار و ۱۸۶ نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار و ۹۷ میلیارد ریال وجود دارد.

عابدپور افزود: در آذربایجان غربی ۲۱۸ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف و ۶۲ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۸۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری ۶۰۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال در حال فعالیت می باشند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین شده، ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال در این استان به چرخه تولید بازگردانده شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر معدنی یکی از استان‌های غنی به شمار می رود ولی بهره برداری خوبی از این معادن تاکنون صورت نگرفته و سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی این استان بسیار کم است.