کلیه جریان ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود
کلیه جریان ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود
معاون وزیر صمت در اجلاس سازمان نظام مهندسی معدن در اهواز: کلیه پروسه ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود

به گزارش کانی مگ، معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که با حضور جمعی از فعالان حوزه معدن و مسوولانی از وزارت صمت در هتل پارس اهواز برگزار شد، گفت: در دنیا میانگین زمانی فاصله معرفی آنومالی‌های اکتشافی تا تبدیل آن به معدن کمتر از پنج تا شش سال است ولی ما در ایران شاهد این هستیم بیش از ۱۵ سال هم این پروسه زمان می‌برد.

به گفته دکتر علیرضا شهیدی؛ در حال حاضر کلیه پروسه ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی انجام می‌پذیرد و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سعی بر اکتشاف ذخایر پنهان دارد که هیچ ظواهری بر سطح زمین ندارد.

وی  با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سال گذشته با برنامه‌ریزی پروژه بیرجند تلاش مضاعفی را جهت توسعه اکتشاف معادن کشور برداشته، خاطرنشان کرد: بحث آموزش برای ما بسیار با اهمیت بوده و ما هم در حال آموزش درون سازمانی هستیم و با تفاهم نامه‌های منعقده مثل سازمان نظام مهندسی معدن آموزش برون سازمانی را پیش می‌بریم.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در بحث نیروی انسانی متخصص هم در ارگان‌های دولتی و خصوصی با کمبود شدید مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم از نیروی عظیم توانمند سازمان نظام مهندسی معدن بهره ببریم.

شایان ذکر است؛ استان خوزستان‌ امروز میزبان بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران است که به مدت ۲ روز در هتل پارس اهواز ادامه خواهد داشت.