معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی
معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات تعدادی از معادن خراسان شمالی

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا،حسین حاجی بگلو اظهار کرد: معادن خراسان شمالی که ظرفیت تولید بالایی داشته باشند از معافیت ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مالیاتی برای واردات ماشین آلات برخوردار می شوند. وی افزود: با پیگیری های انجام شده، تاکنون هشت معدن درخواست واردات ماشین آلات داده اند که پیگیر هستیم […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا،حسین حاجی بگلو اظهار کرد: معادن خراسان شمالی که ظرفیت تولید بالایی داشته باشند از معافیت ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مالیاتی برای واردات ماشین آلات برخوردار می شوند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، تاکنون هشت معدن درخواست واردات ماشین آلات داده اند که پیگیر هستیم بتوانند از این معافیت برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان زمان برای انجام این طرح وجود دارد و معادن می توانند با افزایش ظرفیت تولید از مزیت واردات ماشین آلات بدون پرداخت حقوق گمرکی برخوردار شوند.

حاجی بگلو همچنین در خصوص بازرسی های انجام شده طی دو هفته گذشته از سطح واحدهای صنفی استان، گفت: طی دو هفته گذشته بیش از سه هزار مورد بازرسی توسط بازرسان ما در سطح استان انجام گرفت که ۲۴۰ مورد از آن ها، مشترک با سایر دستگاه ها بود و منجر به تشکیل ۱۹۵ فقره پرونده شد.

وی همچنین از شناسایی ۲۱۳ واحد بدون پروانه کسب در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۶ پروانه کسب در استان ابطال و هزار و ۹۵۳ پروانه کسب صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۹ پروانه در اسفراین، ۲۷۴ پروانه در بجنورد، ۶ پروانه جاجرم، ۱۱ پروانه راز و جرگلان، ۵۵ پروانه شیروان، ۶۴ پروانه فاروج، ۱۹ پروانه گرمه و ۳۸ پروانه در مانه و سملقان ابطال شده است.

وی تغییر کار فرد از اتحادیه ای به اتحادیه دیگر، فعالیت نکردن شخص اصلی، فوت صاحب پروانه کسب، تغییر محل کسب فرد به شهر یا استانی دیگر، ابطال توسط اتحادیه و یا سایر مراجع نظارتی مانند بهداشت و اماکن و دلایلی از قبیل رکود و تورم حاکم بر بازار را از جمله دلایل ابطال پروانه های کسب ذکر کرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در خراسان شمالی ۳۳ هزار و ۴۲۲ واحد صنفی فعال وجود دارد که یک هزار و ۹۵۳ مورد از آن ها طی امسال صادر شده است.