یک هزار و ۲۷۸ پروژه در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد
یک هزار و ۲۷۸ پروژه در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش کانی مگ، به نقل از مهر، علیرضا عباس زاده، اظهار کرد: دهه فجر امسال در مجموع هزار و ۲۷۸ پروژه با هشت هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد که در شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور انجام این تعداد پروژه کار سختی است. آغاز عملیات اجرایی ۲۲۴ پروژه […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از مهر، علیرضا عباس زاده، اظهار کرد: دهه فجر امسال در مجموع هزار و ۲۷۸ پروژه با هشت هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد که در شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور انجام این تعداد پروژه کار سختی است.

آغاز عملیات اجرایی ۲۲۴ پروژه جدید

به گفته وی ۲۲۴ پروژه جدید در دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که از این تعداد ۱۸۷ پروژه مربوط به گاز رسانی به روستاها و واحدهای صنعتی است که با احتساب آنها در مجموع هزار و ۵۰۲ پروژه کوچک و بزرگ در دهه فجر به بهره برداری یا عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این پروژه‌ها در مجموع توسط بخش‌های دولتی و خصوصی ۱۰ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان با هدف رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید به عنوان گامی رو به جلو هزینه شده و هدف اصلی از آنها ارتقا شاخص‌های توسعه استان و ایجاد در آمد پایدار و به وجود آوردن شرایط زیست مناسب برای زندگی مردم است.

پایین‌تر بودن شاخص‌ها از میانگین کشوری

وی تصریح کرد: بر اساس رصد انجام شده برخورداری مردم استان از موهبت‌های عمومی کم است و شاخص‌های توسعه از میانگین کشور پایین‌تر می‌باشد لذا کار زیادی برای تحقق آنها داریم و با تلاش دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی در هفته دولت سال آینده وضعیت بهتری در قالب اجرای پروژه‌ها و سرمایه گذاری خواهیم داشت.

عباس زاده ادامه داد: این کار منجر به افزایش سرانه خالص و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مردم استان خواهد شد و در طول دهه فجر پروژه‌های مورد نظر با حضور استاندار به بهره بردار می‌رسند که ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی و طرح‌های گاررسانی است.

۱۳ گلخانه با بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار

به گفته وی ۱۳ گلخانه با اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد تومان و شش هزار و۴۰۰ طرح صنعتی به بهره برداری می‌رسد که مهم‌ترین آنها احیای مجتمع فولاد قاین می‌باشد و همه تلاش ما در آینده برای اجرای بخش مغفول مانده معادن استان خواهد بود.

وی همچنین از بهره برداری از ۷۶ کلاس درس در قالب ۱۹ مدرسه با کمک خیرین و دستگاه‌های حمایتی در دهه فجر خبر داد و گفت: وضعیت زیر ساخت‌های مدیریت شهری در روستاهایی که به شهر تبدیل شده‌اند خوب نیست و در راستای بهبود آن ۴۹ پروژه عمرانی شهری با ۷۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ۹ پروژه آبرسانی نیز با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار با هدف حذف آبرسانی تانکری به روستاها دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه با کمک بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشکل مجتمع‌های آبرسانی را حل خواهیم کرد، تصریح کرد: ۱۴۷ شبکه روستایی و اصلاح شبکه اجرا می‌شود.

به گفته وی همچنین ۳۸ پروژه اینترنت پر سرعت، ۳۸ کیلومتر باند دوم راه‌ها با ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

عباس زاده با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به ۴۸ روستا و کلنگ زنی چهار واحد صنعتی انجام می‌شود، افزود: ۵۰ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه تولید برق خورشیدی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۱۸ پروژه از پروژه‌های آماده بهره برداری شهری و ۷۵۵ پروژه روستایی است.

وی عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی خوسف هم که با آخرین تکنولوژی‌های روز با بیش از یکصد میلیارد تومان ایجاد شده در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

به سوی کلنگ زنی سوق داده نشویم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با وجود پروژه‌های بسیار نیمه تمام در استان چرا پروژه‌های جدیدی دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود؟ اظهار کرد: سیاست دولت اولویت دادن به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است اما شروع این پروژه‌ها برای افزایش پروژه‌های هدف نمی‌باشد اما ناگزیر از شروع بعضی از پروژه‌ها با توجه به نیازهای موجود هستیم.

وی افزود: مهم آن است که به سوی کلنگ زنی سوق پیدا نکنیم مگر ضرورتی وجود داشته باشد و مهم تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

عباس زاده همچنین اضافه کرد: از طریق سامانه جامع بر اجرای پروژه‌های عمرانی نظارت می‌شود و نظارت عالیه بر اجرای آنها صورت می‌گیرد.