سکوی پرتاب معدن رویدادی برای توسعه زیست بوم نوآوری
سکوی پرتاب معدن رویدادی برای توسعه زیست بوم نوآوری
رویداد سکوی پرتاب معدن با هدف توسعه زیست بوم نوآوری معدن به همت سازندگاه کانی بوم و مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ برگزار شد.

کانی مگ-رویداد سکوی پرتاب معدن امروز ۸تیر در راستای توسعه زیست بوم نوآوری معدن و حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان صنعت معدن توسط شتابدهنده کانی بوم، سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه حوزه معدن و صنایع معدنی و مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، اردلان علیشاهی، مدیرعامل سازندگاه کانی بوم با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم برگزاری رویدادهای این چنینی، گفت: در واقع رویداد سکوی پرتاب معدن پل ارتباطی میان استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: تلاش می‌شود در این رویداد ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری زمینه توسعه فناورانه صنعت معدن کشور برای فعالان این زیست بوم فراهم شود.

مدیرعامل سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه کانی بوم با بیان اینکه رفع بسیاری از چالش‌های صنعت معدن با توسعه زیست بوم نوآوری ممکن می‌شود، اظهار داشت: رفع چالش‌های امروزی در گروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و رشد استارت‌آپ‌های معدنی است.

وی تصریح کرد: طبیعتا طرح‌های نوآورانه و تلاش نخبگان زمانی ثمر بخش است که این مجموعه‌ها با جذب سرمایه بتوانند فرآیند بلوغ فناوری تجاری سازی را در شتابدهنده‌ها طی کنند. در نهایت هم شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند محصولات خود را به شرکت‌های معدنی و صنعتی متقاضی ارایه کنند.

علیشاهی در ادامه عنوان کرد: در رویداد سکوی پرتاب معدن ۱۰ استارت‌آپ معدنی طرح‌های نوآورانه خود را به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شتابدهنده کانی بوم در دوره فعالیت خود موفق به شتابدهی ۵ استارت‌آپ در حوزه معدن شده است، اظهار داشت: همچنین ۱۲ استارت‌آپ در سازندگاه کانی بوم پیش شتابدهی شده‌اند.

وی تاکید کرد: کانی بوم موفق شده است که زمینه اشتغالزایی برای ۴۰ نفر از نخبگان و فناوران حوزه معدن را فراهم کند.

مدیرعامل شتابدهنده کانی بوم در پایان خاطر نشان کرد: کانی بوم آماده همکاری با شرکت‌های سرمایه‌گذاری است و به همین منظور زمینه‌های حل مسایل از طریق نوآوری باز، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شتابدهی استارت‌آپ‌ها فراهم است.