حادثه معدنی در خراسان رضوی جان یک کارگر را گرفت
حادثه معدنی در خراسان رضوی جان یک کارگر را گرفت
صبح دیروز به دلیل ریزش کوه در کنار معدن کرومیت در جغتای خراسان رضوی و بروز حادثه معدنی یک کارگر جان خود را از دست داد.

به گزارش کانی مگ، صبح روز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، در معدن کرومیت جغتای خراسان رضوی یک کارگر به دلیل ریزش کوه جان خود را از دست داد. این حادثه معدنی به دلیل مدفون شدن یک بولدوزر بر اثر ریزش کوه رخ داده است.

پس از اعزام تیم جمعیت هلال احمر به محل این حادثه معدنی مشخص شد که  یک دستگاه بولدوزر هنگام کار در این معدن، بر اثر ریزش کوه مدفون شده و راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه این حادثه معدنی جان باخته است.

یکی از معادنی که از دهه۴۰ کار استخراج آن آغاز شده است، معدن کرومیت جغتای است که از نظر کیفیت در دسته معادن پرعیار قرار دارد. به تازگی و به خاطر کاهش عیار کرومیت در معادن جغتای که تامین کننده بخش از نیاز تنها کارخانه فروکروم شرق کشور است، بهره برداری از معاد کم عیار و فرآوری آن آغاز شده و دور ریز‌های معادن کرومیت فرآوری و به صورت پودر در کارخانه فروکروم جغتای به بریکت تبدیل و استفاده می‌شود.

روز گذشته پس از بروز یک حادثه معدنی در معدن کرومیت جغتای کارگری در لحظه جان خود را از دست داده و تیم‌های امدادی پس از حادثه جسد بی‌جان راننده بولدوزر را از زیر آوار بیرون کشیده‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان جغتای در واکنش به این حادثه معدنی گفت:پس از دریافت گزارشی مبنی بر بروز این حادثه، تیم امدادو  نجات به سرعت در محل حضور یافتند و اقدامات لازم برای رهاسازی وی با تلاش نجاتگران و کارگران حاضر در محل انجام و جسد وی از زیر آوار بیرون کشیده شد.

گفتنی است، کارخانه فروکروم و معادن سنگ آهن، منگنز، کرومیت، مس و سیلیس بخشی از ظرفیت‌های بخش صنعت و معدن شهرستان جغتای در غرب استان خراسان رضوی است.