همرسانی استارت‌آپ‌های معدنی با فعالان حوزه سنگ
همرسانی استارت‌آپ‌های معدنی با فعالان حوزه سنگ
همسرانی 3 گروه استارت آپی "ماین‌ایکس"، "زمین هوش" و "کانیپتو" با فعلان حوزه سنگ برگزار شد.

اردلان علیشاهی مدیرعامل سازندگاه کانی بوم در خصوص این رویداد گفت: این جلسه با حضور ۳ استارت آپ حوزه معدن و فعالان حوزه سنگ برگزار شد و ۳ استارت‌آپ “ماین‌ایکس”، “زمین هوش” و “کانیپتو” به ارائه فعالیت ها و دستاوردهای خود برای فعالان حوزه سنگ پرداختند.

علیشاهی درباره ۳ استارت‌آپ شرکت کننده در این جلسه همرسانی گفت: استارت‌آپ “زمین‌هوش” با هدف تشخیص ذخایر پنهان و شناسایی مناطق پرپتانسیل مواد معدنی مختلف با تصاویر ماهواره‌ای به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده، در جهت ارزیابی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی گام بر می‌دارد. این تیم با حمایت و راهبری سازندگاه‌های کسب‌وکارهای نوآورانه کانی‌بوم و با بهره‌مندی از افراد با تجربه در حوزه‌ی عملیات اکتشافی ذخایر معدنی، تلاش خود را برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاران معدنی از ابتدای مراحل اکتشاف تا دریافت گواهی کشف انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به ضرورت افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری در معدن، بحث هوشمندسازی معادن مطرح است از همین رو استارت‌آپ “ماین‌ایکس” به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات واقعیت گسترده در صنعت معدن کشور با در اختیار داشتن تجربه چندین پروژه موفق در معادن و صنایع معدنی نیز در این جلسه حضور داشت.

مدیرعامل “کانی بوم” با اشاره به استارت‌آپ “کانیپتو” گفت: کانیپتو از سال ۱۳۹۹ با هدف اتصال سرمایه‌گذاران خرد به سرمایه‌پذیران حوزه معدن شروع به فعالیت کرد. کانیپتو، امکان سرمایه‌گذاری با کمترین مقدار سرمایه را در پروژه‌های پر سود معدنی فراهم کرده و از طرفی مشکل تامین مالی پروژه‌های معدنی را رفع می‌کند. این پلتفرم در تلاش است با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین و ترکیب آن با مفهوم تامین مالی جمعی، راهکاری نو برای سرمایه‌گذاران، به‌ویژه سرمایه‌گذاران خرد فراهم آورد. تکنولوژی بلاک‌چین، ضامن شفافیت تراکنش‌ها و پرداخت‌ها بوده و اطمینان از سیستم را بالا می‌برد.

علیشاهی با مثبت خواندن روند این همرسانی و ادامه یافتن این جلسات با فعالان حوزه معدن گفت:با توجه به بازخورد مثبت فعالان  حوزه سنگ در این جلسه امیدوارم با ادامه دار بودن این جلسات همرسانی بتوانیم باعث ارتباط بیشتر و کمک به تجاری سازی استارت‌آپ‌های معدنی با فعالان این حوزه شویم.