تولید سالیانه ۱۹۶ هزار تن پسماند روی در زنجان
تولید سالیانه ۱۹۶ هزار تن پسماند روی در زنجان
۱۹۶ هزار تن پسماند روی سالانه در واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی سرب و روی زنجان تولید می‌شود.

به گزارش کانی مگ؛ مدیرکل محیط زیست استان زنجان افزود: حجم پسماند تولید شده در این واحد‌ها روزانه ۵ هزار تن است که به لندفیل محل دفن پسماند ارسال می‌شود.
یافتیان بااشاره به اینکه شهرک صنعتی روی در ۵کیلومتری زنجان واقع شده است، گفت: مساحت این شهرک ۱۶۸ هکتار است و کاربری نخست شهرک درخصوص فرآوری سنگ بوده که بعد از گذشت زمان، تغییر کاربری داده است.
وی از فعالیت ۶۳ واحد فعال در زمینه روی در این شهرک خبر داد و گفت: ۳۶ واحد غیرمرتبط نیز در شهرک فعالیت می‌کنند که درمجموع برای ۴هزارو۲۰۰ نفر در این شهرک اشتغالزایی ایجاد شده است.
مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان محیط زیست ایجاد لندفیل مطابق با استاندارد‌ها است، گفت: کمتر از ۱۰ واحد، مجوز تولید اسید را در استان دارند.
یافتیان افزود : شهرک صنعتی روی به عنوان پاشنه آشیل محیط زیست است، منتهی اطلاعات ناقص و یا گا‌ها غلطی درباره این شهرک در اختیار مردم قرار می‌گیرد و موجب گمراهی آن‌ها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست یک کوه یخی است که بخشی از آن مشخص بوده، اما عمده فعالیت‌های محیط زیست ناپیداست، ادامه داد: در برخی موارد، مشکلاتی در ارتباط با اشغال زمین‌های کشاورزی اطراف شهرک توسط واحد‌های مجاور وجود دارد که سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهند.