قیر طبیعی استان کرمانشاه خام فروشی نمی‌شود
قیر طبیعی استان کرمانشاه خام فروشی نمی‌شود
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیر طبیعی در استان کرمانشاه خام فروشی نمی‌شود بلکه در داخل کشور فرآوری می‌شود.

آقای رضا محتشمی‌ پور در دیدار با معدنکاران استان کرمانشاه درباره پیشگیری از خام فروشی قیر طبیعی و فعال کردن واحدهای فرآوری این استان گفت: ذخایر استان در قیر طبیعی باید دقیق شناسایی شوند چون هنوز عملیات اکتشافی لازم در این‌باره صورت نگرفته و اکتشافات فعلی در حدی نیست که بتوانیم بگوییم ما ذخایر استان را دقیقاً می‌شناسیم.وی با بیان اینکه برآورد ما (از وجود قیر طبیعی در استان) خیلی بیشتر از آن چیزی است که تاکنون در این استان شناسایی شده است، افزود: استان کرمانشاه خیلی بیشتر از این که امروز تولید می‌کند ظرفیت توسعه بر روی قیر طبیعی دارد، بر همین اساس نیازمند تکمیل فعالیت‌های اکتشافی است.

محتشمی پور ادامه داد: به هر حال نیاز به مساعدت شورای معادن استان با مدیریت استاندار دارد که ما بتوانیم مجوز فعالیت این معادن را زودتر به دستشان برسانیم و بتوانیم فعالیت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

وی گفت: برآورد ما این است که اگر موانع فعالیت معادن قیر طبیعی در استان برطرف شود، می‌توانیم شاهد یک جهش فعالیتی معدنی در استان باشیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت افزود: بحث فرآوری به طور طبیعی بعد از این مسئله خواهد بود، همکاران پیگیری خوبی با جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه ها داشتند که بتوانیم واحدهای فرآوری را در استان توسعه دهیم.

محتشمی پور گفت: امیدواریم ترکیب این دو عامل بتواند یک جبهه جدیدی را در بخش معدن استان در سال‌های آینده باز کند و یک ظرفیت خوبی را برای اشتغال استان ایجاد کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما