وصول ۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در هرمزگان
وصول ۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در هرمزگان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن از ابتدای امسال تا پایان تیر در این استان وصول شد.

به گزارش کانی مگ، آقای خلیل قاسمی افزود: بیش از ۶۱۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن هرمزگان در سال گذشته وصول شده است.
وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اولویت‌هایی در سال جاری برای حوزه معدن هرمزگان درنظر گرفته و به صورت عملیاتی و کاربردی، پیگیری می‌کند که مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، فعال سازی معادن راکد در سطح استان، تلاش برای رشد تولید معادن، وصول حقوق دولتی معادن در سال جاری و همچنین حقوق معوق سال‌های گذشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: برگزاری مستمر مزایده معادن و تعیین تکلیف معادن کوچک نیز از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری امسال ِاین سازمان است.
قاسمی گفت: معادن هرمزگان که از مرکز گرفته تا شرق و غرب استان گسترده شده است، با انجام کار مطالعه، شناسایی و احصای ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی جدید و فرآوری بهینه موادمعدنی که درحال انجام است، می‌تواند بهره وری خوبی برای آبادانی این منطقه داشته باشد  و در این راستا دولت سیزدهم نیز با همه توان در خدمت مردم است.
استان هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن حوزه شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره برداری و فرآوری به منظور جلوگیری از خام فروشی و درنتیجه صادرات موادمعدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.
سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی استان هرمزگان به شمار می‌روند