افزایش ۴.۱ درصدی تولید فولاد خام ایران
افزایش ۴.۱ درصدی تولید فولاد خام ایران
انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید فولاد خام ایران در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش ۴.۱ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید جهانی فولاد شاهد کاهش ۰.۱ درصدی بود.

به گزارش کانی مگ از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ ایران در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، در مجموع ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی ۴.۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در ژوئیه امسال نیز با افت ۱.۵ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

افت جزئی تولید ۷ ماهه جهانی

همچنین ۶۳ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی، یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که فولادسازان جهان در ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از افزایش ۶.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۶۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افزایش ۲.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افزایش ۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افت ۳.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (کاهش ۲.۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افزایش ۲.۸ درصدی) در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۱.۸ درصدی)، آلمان با تولید ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۴.۶ درصدی)، ترکیه با تولید ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن (افت ۱۳.۵ درصدی)، برزیل با تولید ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (کاهش ۸.۶ درصدی) و ایران با تولید ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افزایش ۴.۱ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.