اقدام جدی برای پایان دادن به تراژدی تکراری حادثه معدن
اقدام جدی برای پایان دادن به تراژدی تکراری حادثه معدن
خانه کارگر تشکیلات استان سمنان با صدور پیامی، نسبت به حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان و جانباختن 6 کارگر این معدن، واکنش نشان داد.

در بخشی از این پیام که از طریق روابط عمومی خانه کارگر در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است آمده است: با صدور پیام تسلیت و حتی اعلام عزای عمومی هیچ مرده ای زنده نمی ‎شود، مسئولان ذیربط با اقدام آنی و جدی به این تراژدی تکراری حادثه معدن طزره پایان دهند.

خانه کارگر تشکیلات استان سمنان در ادامه این پیام آورده است: “خبر انفجار معدن زغال سنگ  رزمجاه طزره دامغان  و مرگ شهادت‎ گونه عده ‎ای از کارگران شریف، همچون تیری بر قلب خانواده ‎های داغدار، جامعه کارگری و مردم شریف فرو نشست، و ما را در غم و ماتم این غیور مردان نشاند، آنانی که برای بدست آوردن یک  لقمه نان حلال، نه تنها عرق جبین، بلکه همواره جان گرانبهایشان را در کف داشته و از قعر ظلمات و تاریکی معادن، با دستان پر توانشان، نور و روشنایی، پرتوافشانی نموده تا برای کشور و  ملت سرافراز ایران خدمت صادقانه به ارمغان آورند و خود نیز از حداقل های زندگی محروم بوده و هستند.

در ادامه تأکید شده است: از مسئولین مربوطه مصرانه تقاضا داریم برای جلوگیری از موارد مشابه در جای جای کشور عزیزمان، اقدام فوری و جدی بعمل آورند، همچنین به این تراژدی تکراری حادثه معدن طزره پایان دهند، زیرا با افسوس و عرض تسلیت و حتی اعلام عزای عمومی، هیچ مرده ‎ای زنده نمی شود و هیچ خانه و عزاخانه ویران‎شده ‎ای آباد نمی‎ گردد.

خانه کارگر استان سمنان اضافه کرده است: ما نیز این ضایعه اسفناک وجانسوز را به خانواده‌های عزیز و جگر سوخته، جامعه کارگری و  مردم شریف، با چشمانی اشکبار و قلبی شکسته تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات را برای این عزیزان آسمانی شده، و صبر و اجر و سلامتی را برای خانواده‌های مصیبت دیده مسألت داریم.

ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند، بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.

پیش از این، ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در تونل شماره ۴٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به‌دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در آن حادثه نیز ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس‌از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

  • منبع خبر : ایسنا