رنج خود تحریمی بر دوش معادن کشور
رنج خود تحریمی بر دوش معادن کشور

محمدرضا میرتاج الدینی، در گفتگو با کانی مگ، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در داخل کشور قابل رفع است، اظهار داشت: متاسفانه سیستم کشور دچار مشکلی به نام عدم حمایت از تولید شده است.در بخش معادن کشور هم گرفتار خودتحریمی هستیم و با رفع این مشکل بسیاری از گره‌های اقتصادی […]

محمدرضا میرتاج الدینی، در گفتگو با کانی مگ، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در داخل کشور قابل رفع است، اظهار داشت: متاسفانه سیستم کشور دچار مشکلی به نام عدم حمایت از تولید شده است.در بخش معادن کشور هم گرفتار خودتحریمی هستیم و با رفع این مشکل بسیاری از گره‌های اقتصادی گشوده می‌شود.

وی افزود: رفع موانع و پشتیبانی از تولید به عنوان شعار سال باید مورد تاکید بیشتر قرار گیرد. برای ایجاد رونق در معادن کشور و رفع مشکلات چالش‌های آن‌ها باید به معنای واقعی کلمه پشتیبانی از تولید انجام شود.

نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه معادن کشور از نبود حمایت‌ها رنج می‌برند،عنوان کرد: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کنونی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است. معادن کشور هم ظرفیت قابل توجهی در حوزه اقتصاد دانش بنیان دارند. معادن دانش بنیان نیاز کنونی این صنعت است.

میرتاج الدینی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که معادن دارند، موضوع تامین مالی است. باید منابع بانکی به سمت تولید و صنایعی که رونق ایجاد می‌کنند، حرکت کند. اصلاح نظام بانکی یکی از خواسته‌های نمایندگان در مجلس است، ضمن اینکه در ادوار گذشته مجلس، به رغم اینکه در این راستا تلاش زیادی هم صورت گرفته است؛ اما هیچکدام از طرح‌های ارائه شده، به سرانجام نرسیدند.

وی ادامه داد: معادن کشور می‌توانند با رونق و رشد روز افزون برای کشور درآمدزایی ارزی هم داشته باشند. تمام تکیه کشور سال‌هاست که به منابع نفتی است. همین موضوع باعث شده تا از منابع بسیاری غافل شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بخش معادن کشور با مشکلات زیادی رو به رو است که باید برای رفع آن اقدامات جدی را در دستور کار قرار داد. برای مثال در قوانین و ضوابط معادن نواقصی وجود دارد و عدالت عمومی و حقوق عامه به طور کامل رعایت نمی‌شود. باید در اسرع وقت برای رفع این مشکلات اقدام کرد. اصلاح قانون معادن یک نیاز جدی برای این صنعت مهم کشور است.