معدنکاری دیجیتال در دوره تحول
معدنکاری دیجیتال در دوره تحول
در دوران تسلط بازار و تحول در مفاهیم کسب و کار، الزام به تغییر در سازوکارهای شرکت‌های معدنی کاملا مشهود است. شرکت‌های معدنی در حال درک و دریافت رویکرد تازه‌‌‌ای از اقتصاد هستند.

به گزارش کانی مگ،در حال حاضر یک شرط اساسی برای مدل‌‌‌های کسب و کار موفق است که هر دو تحت فشار شدید توسط ناظران خارجی و جوامع محلی هستند. البته مدیریت صحیح آب و انرژی سبب مدیریت بهتر محیط‌زیست شده و از این منظر نیز حائز اهمیت است. همچنین مدیریت بهتر محیط‌زیست ممکن است بخش معدن را از انتقاد به عنوان ویرانگر محیط‌زیست مبرا کند.

باز طراحی و سازماندهی مجدد صنعت معدن، در راستای تحول دیجیتال به هیچ وجه نمی‌تواند یک فرآیند از بالا به پایین باشد. باید با آماده کردن کارکنان برای چنین تحولی، رویکردی از پایین به بالا اتخاذ کرد. منابع انسانی در این مسیر عامل تعیین‌کننده‌ای هستند. نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، حتی قرار دادن آنها در موقعیت ثانویه از نظر آمادگی برای چالش‌های نوظهور در صنعت معدن فاجعه بار خواهد بود. کارکنان باید آموزش ببینند و نیروی جدید با اولویت‌‌‌بندی استعدادها به طور مناسب جذب و استخدام شوند.  عوامل فنی و فیزیکی منطبق بر تغییر تقاضا و بازار رو به رشد مواد معدنی، چالش دیگر شرکت‌های معدنی است. پاسخ به نیازهای جدید بازار کار بسیار بزرگ و پیچیده است و تنها مسیر پیش روی شرکت‌های معدنی به‌روز ماندن و حرکت منطبق بر امواج تغییر است. در مجموع، بزرگ‌ترین چالش پیش روی معادن و صنایع معدنی، تغییر نگرش و نگاه به این صنعت است زیرا زیرساخت‌‌‌های همه‌‌ قدم‌‌‌های بعدی است.

  • نویسنده : آیدا میرحیدری مشاور موسسه آموزشی و پژوهشی یونیدرو