سرمایه گذاری تعاونی‌ها در معدن
سرمایه گذاری تعاونی‌ها در معدن
عباس علی آبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: تعاونی‌هایی که دسترسی به سرمایه‌های خُرد مردم دارند برای حفظ این سرمایه و اطمینان خاطر به مردم در حفظ سرمایه شان، در امر تملک معدن فعالیت کنند.

به گزارش کانی مگ، عباس علی آبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های جنوب شرقی کشور را در نوع خود در جهان بزرگترین دانست و گفت: شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و در ادامه به خراسان رضوی و همچنین تامین آب شرب همه شهر‌ها و معادن و صنایع بین مسیر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحقق خواهد یافت.
وی افزود: درخصوص تامین برق نیز حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت است و برنامه ریزی برای ۱۰ هزار مگاوات را نیز در دستور کار داریم.

وزیر صمت همچنین از تفویض اختیارات وسیع به استان‌ها در برگزاری مزایده معادن خبر داد و گفت: در دومین مزایده معدنی از ۶ هزار محدوده معدنی، ۷۰۰ معدن واگذار شد و هم اکنون شرایط، آماده ترک ِ تشریفات و واگذاری ازطریق مذاکره برای متقاضیان است.
علی ابادی از فعال شدن ۷۰ معدن راکد خبر داد و افزود: همچنین ۲۱ بسته معدنی، شامل محدوده‌های کوچک معدنی که پیش از این اقبالی به این محدوده‌ها نشان داده نمی‌شد، اما هم اکنون با تجمیع، دارای شرایط اقتصادی خوبی شده اند، آماده واگذاری است.
وی در ادامه خواستار سرمایه گذاری تعاونی‌ها در معدن شد و گفت: تعاونی‌هایی که دسترسی به سرمایه‌های خُرد مردم دارند برای حفظ این سرمایه و اطمینان خاطر به مردم در حفظ سرمایه شان، در امر تملک معدن فعالیت کنند.
علی آبادی همچنین با اشاره به اهمیت تدوین “برنامه جامع معدن” گفت: بخش “اکتشاف و بهره برداری” این برنامه جامع، که به منظور تجمیع دستورالعمل‌های معدنی و سهولت کار معدنکاران درنظر گرفته شده است، روبه اتمام است و بخش “فراوری” تا ۴ ماه دیگر به پایان می‌رسد.
وزیر صمت همچنین از راه اندازی بزرگترین پایگاه امداد و نجات کشور در طبس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پایگاه برای امدادرسانی و امداد و نجات معدنکاران درنظر گرفته شده و آماده راه اندازی است.
علی آبادی درخصوص اکتشاف در برخی استان‌های کشور نیز گفت: در بحث اکتشاف، زمین شناسی اکتشافات استان‌های کردستان، جنوب خراسان رضوی، قم، مرکزی، اصفهان و آذربایجان غربی دردست اقدام است که تا انتهای سال، این اکتشافات به پایان می‌رسد.

 

  • منبع خبر : iribnews.ir