تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرد
تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ­­صنایع کوچک اهمیت بسیار بالایی دارند و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرد.

به گزارش کانی مگ، عباس ­علی‌آبادی شنبه ۲۸ مرداد در آیین افتتاحیه مرحله نخست شهرک صنفی­ صنعتی بوعلی ۲ همدان، با اشاره به اهمیت بالای ­­صنایع کوچک، اظهار کرد: زنجیر تکمیل ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به این که شهرک‌های صنفی کار عرضه را انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر نتوانیم بین تولید، مصرف، واردات و صادرات هماهنگی ایجاد کنیم، موفق نیستیم.

علی‌آبادی با بیان این که همدان نخستین استان در ساخت شهرک صنفی- صنعتی است، ادامه داد: شهرک صنفی­ صنعتی بوعلی ۲ همدان به عنوان پایلوت می‌تواند معرفی شود.
وی تأکید کرد: در دولت اسلامی بخش خصوصی و دولتی نداریم، نظام اسلامی یعنی مردم؛ تا مردم نباشند هیچ چیز نیست بنابراین بخش خصوصی یعنی خود دولت.

علی‌آبادی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی وقتی خوشه شدند، مقاوم می‌شوند، افزود: شهرک‌های صنفی هم همینطور است به طوری که صنوف کنار هم مقاوم می‌شوند و از هم پشتیبانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در شهرک‌های صنفی آموزش‌های صنفی را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به بازار داخل توجه کاملی نیست و صنوف باید نگاه به دوردست داشته باشند چراکه از بازار داخل به بازار خارج رفتن مهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خطاب به مسئولان استان همدان تأکید کرد: جشنواره‌های صنوف را اجرا کنید تا ایده گرفته شود و شهرک صنفی رونق پیدا کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما